Vilda Matilda 4 månader!

Den 16 april föddes lilla jag.
Jag blir alltså 4 månader idag!
Så liten men ändå så cool,
när jag flyger fram i min gåstol.
 
 
Mina syskon gillar jag att titta på,
Från min gåstol har jag så bra sikt så!
 
 
Jag gillar inte att ligga ner,
Jag ska stå och stå och stå lite mer!
 
 
Min syster kallar vi MajaMus,
Hon är alltid med på lite bus.
 
 
Brorsan han gillar att gunga,
Han brukar också för mig sjunga.
Han har en gitarr som är häftig,
Mysig kille när han inte är upp-käftig!
 
 
Min farfar kom på besök idag,
Drack kaffe och höll lilla jag.
Farmor plockade hallon med mamma,
De flesta åts upp med detsamma,
 
 
När alla andra är tysta pratar jag gärna,
På att skratta åt mina egna skämt är jag en stjärna.
 
 
Vi kalasade idag, på Taco´s och kaka,
Önskar att jag också fått smaka.  
 
 
 
 
De gick fort mina första fyra,
men de kommande kan jag bättre styra,
Både gåstolen och mina kära,
Det ska jag minsann dem lära!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lillmarit

Snyggt rimmat. Grattis lilla Mathilda. :)

2012-08-16 @ 23:08:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0