Fartfylld förlossning

Imorgon ska jag och lillan tillbaka till BB för ett andra barnläkarbesök och hörseltest. Jag får nog journalen imorgon också. Ska bli kul att läsa hur riktigt det gick till att föda denna lilla krabat. Under lustgasens påverkan blev nog min uppfattning av förlossningen lite annorlunda än verkligheten.
Fort gick det i alla fall! Någon ryggmärgsbedövning hanns inte med. Men Lustgas funkar för mig!
Jag hann bara inte suga i masken särskillt länge innan den lilla var ute. Det hann inte ens bli speciellt intensiva värkar. Hon bara kom ut!
Ett tag var det bara jag, Tobias och en datatekniker i förlossningsrummet. Barnmorskan var inte riktigt beredd på det här!
Inte jag eller Tobias heller... Jag har ju hört om snabba förlossningar, men jag trodde väl aldrig.....
Jag var inte så trött direkt efter födseln, och det var gott med en kaffe under tiden lilla flickan vägdes och mättes.
Lite senare på kvällen kom syskonen på besök och fika. Sen fick Mr T ta med dem hem och lämna mig i lugn och ro med den lilla över natten.
Igår fick jag hämtning och åkte hem. Första besöket var inte helt oväntat...
Idag har vi börjat forma lite rutiner och tagit det ganska lugnt. Maja och Gideon har varit 5h på dagis.
Inget namn bestämt än, men tack för alla förslag!!!! Vi kallar henne "Elvira" men jag tror inte att det blir det.


Kommentarer
Sussi

Så söt man kan vara. Hon ser ut som en Kajsa <3 Hoppas snart få hålla henne ;) Sköt om Er. Kramiz/Sussi

2012-04-18 @ 19:59:17
Therese

Men så otroligt mysiga bilder och vilken söt lillasyster!!! Den nyblivna trebarnsmamman ser också otroligt pigg och vacker ut. Jag önskar er allt mys ni kan få och längtar att få komma och hälsa på er!!

Puss och kram från kusin Th

2012-04-18 @ 20:47:41
Jessica

Bra gjort! Kul med många bilder, känns som jag var med er :) Namnet kommer till er, var inte oroliga!!Tusen kramar

2012-04-18 @ 22:06:58
URL: http://sidenmark.blogg.se/
Katta

Hej gumman.



Jag trodde att namnen var klara:

Riitta, Kerstin, Katarina....välj vilket tilltalsnamn ni vill!



Sköt om er.

Katta

2012-04-24 @ 12:34:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0