Min dag:

Vaknade 8:23 av att Maja ropar: "Vem ska bära mig?"
(Febern har äntligen släppt efter en hel vecka och barnen är jättepigga nu!)
Jag går upp, hämtar Maja, slår på min espressomaskin och tar dagens första kopp till barnkanalen.
Frukost med familjen. Kaffe och helg krosset. Sen åker jag och Maja till gamla lägenheten, skruvar ner en lampa och en gardinstång. Tömmer källaren... på min stensamling och utekrukor. Är jag en samlare eller vad??? Nu under flytten har jag fått upp ögonen för hur mycket saker jag har!!! Men jag behöver dem ju! :-)

Efter stenbärandet, det var ju inga småstenar..., rullade jag omkring Maja i vagn på stan ett tag. Förbi den elektriska affären för att komplettera lite inköp från igår! Vi har numera både lampor och armaturer, eller hur det nu var... Lägenheten är ljusare, mysigare och mera "oss"!

Maja fick en varmkorv. Lycklig tjej! Jag köpte mig ett mellanmål på Life. Jag har börjat om att äta enligt GI-metoden igen. Jag gillar ju det! Ska försöka lägga upp mina favoritrecept på bloggen!

Hemma igen fick vi tackos och sen visade vi upp våra fynd från stan för lillebror och pappa. Majas lampa kom upp, sen tog jag en lång promenad runt på mobacken men Bob Dylan i öronen och stavar i händerna.

Nu smälter vi middagen som blev kycklingwok. Jag åt med röda linser, de övriga med nudlar.

Nu spelas det hockey i hallen! Vi har en STOR hall!!! De vill nog att jag ska vara med....

Har inga mer måsten idag... ska bara njuta!

:-)






Tack för en underbar dag!!!!


Kommentarer
Peppe

Tumme upp ! :)

2011-01-22 @ 19:05:08
Lillmarit

Du är så jättesöt! :)

2011-01-22 @ 20:47:32
Emma

Norgeminne, det skulle vara trevlig med ett sånt mannaminne!

2011-01-23 @ 07:57:29
URL: http://mandelmamma.blogg.se/
Emma

Jo, badkar har vi, killarna gillar det!

2011-01-23 @ 08:01:40
URL: http://mandelmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0