Dinkelsockerkaka

Jag äter fortfarande GI och har inget sug direkt efter fika, men baksuget har kommit tillbaka!

Ikväll provar jag baka en sockerkaka ur "Hälsokokboken" av Ulrika Davidsson!

Imorgon smakar vi den på jobbet, fast om jag smakar själv vet jag inte... :-)



Ingredienser:

50g smör
2 ägg
1 dl socker
1½ dl mjölk
2½ dl Dinkelmjöl Fullkorn
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst. Häll i mjölk och smör och rör om.Tillsätt mjölet blandat med bakpulver och vaniljsocker. Rör till en jämn smet. Häll smeten i en smord form och grädda kakan i nedre delen av ugnen i 175 grader ca 20-25 minuter eller tills provstickan är torr!!!

Imorgon vet jag om den blev bra! ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0