Så kom taket upp!



STORT tack till alla som kom och hjälpte till med lyftet! Det hade ju inte kunnat gå smidigare! :-)



Mina älskade verktyg!



Och så bara lite mer bilder från bygget.







För er som inte vet detta, så har jag aldrigt byggt tidigare. Inte i trä. Inte annat än ett skrin på träslöjden i 4:an... och nu bygger jag en åttakantig lekstuga, typ Muminhuset-modellen, fast lite annorlunda. Men jag tycker ju att det går ganska bra. Inte fort, men ganska bra. Jag köper mig lite virke i taget, och tänker väldigt mycket och länge...

Takpappen är inköpt nu och glasrutor har vi fyndat, ytterpanelen ska snart spikas... Mycket roligt att se fram emot...

Men i helgen hinner vi ingenting. Inte på lekstugan. För då drar jag och två tjejer till på mc-weekend mot Norge!

Vi åker fredag morgon och imorgon kväll sker packningen, så nästa gång jag bloggar kanske jag är på resande äventyr.... :-)


Kommentarer
Emma

Lekstugan blir sååå fin! Du är så duktig! Brum brum

2011-08-18 @ 20:27:04
URL: http://mandelmamma.blogg.se/
Peppe

Helt, jättefint jue ! :)

2011-08-27 @ 20:03:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0