Bytte Barn och Bakade BamseBullar

Efter klippningen åkte jag hem, gav barnen lite gröt, sen tog jag Gideon med mig för en tur ner på stan. Där mötte vi upp Marit och Jessica för att äta lunch. Tatung blev det, och det var gott och väldit trevligt!

Sen smög jag och Gidde in på ICA och köpte mjöl, sen åkte vi hem och bakade riktiga Mobacken-bullar. På Mobacken finns väl inga små bullar???

Jag gjorde dem inte riktigt lika stora som på Go´bullens cafe, men ändå tillräckligt stora!



Här har degen jäst 15, 30 och 45 minuter! :-)



Maja är en riktigt bra medhjälpare!



När de var klara tog vi med oss en påse och åkte till Jessica för att hämta lite grejer som hon hade till oss. Barnen åt var sin bulle med glatt humör men busade lite väl mycket. Nu är vi hemma och de busar fortfarande... Hur orkar de???

Jag känner nu bara för lite te och rostat och sen se lite film.

Imorgon börjar vi skola in våra två busar på Hallonbacken. Nytt dagis, nya fröknar, nya vänner. Det ska bli spännande!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0