Uppdrag "Subway-cookies"!

En vän ringde och frågade om jag hade ett bra recept på cookies. Som de på Subway. Så... jag satte igång och letade, hittade ett bra, bakade och bjöd ikväll på en kakfest! :-)





De blev godkända, men vi kom överens om några små ändringar till nästa gång!

300g smör
2 1/4 dl socker
2 1/2 dl brun farin
2 ägg 
3 tsk vanillinsocker
7 1/2 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
200 g grovhackad choklad

Smält smöret. Vispa ihop socker, farin, ägg och vaniljsocker. Blanda sedan i det smälta smöret och vispa in ordentligt. Blanda sedan i resten av ingredienserna. Degen ska bli ganska seg och kolaaktig. Blanda till sist i den grovhackade chokladen. Dela upp smeten i mindre bollar och platta ut lite lätt på plåtar klädda med bakplåtspapper.
Grädda i 175 grader ca 10 minuter.
Kakorna flyter ut till ganska stora platta kakor! Låt kakorna svalna lite på plåten innan du flyttar dom till ett galler.


Kommentarer
Jessica

Tack för de uppmuntrade orden!! Det hade vart supermysigt med en promenad med dig i öronen vi får göra det nån gång:)Nu lägger jag mig och tar nya tag imorrn"

2010-10-25 @ 22:13:14
URL: http://sidenmark.blogg.se/
Jessica

Tack för deorden!!Vi får ta en sån promenad nån gång!!Plus att jag vill ta en fotodag också!!Men då måste vi ju va med varann! DU e super vännen, har du fått ett grönt brev på posten?Kram

2010-10-25 @ 22:14:35
URL: http://sidenmark.blogg.se/
Victoria

jag tycker att du ska öppna ett cafe/bageri :)

2010-10-25 @ 22:41:23
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Natty

Åh! va duktig du är Jossan,

dina cookier ser goda ut..

2010-10-26 @ 16:48:48
Natty

Åh! va duktig du är Jossan,

dina cookier ser goda ut..

2010-10-26 @ 16:48:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0