Småkakor med Sawa 2000

Jag köpte mig en kaksprits för ett tag sedan! Det förmodligen roligaste och enklaste sättet att göra småkakor på!!!! Ikväll provade jag den för andra gången då jag bakade små Dinkelkakor med frön på!


200g kylskåpskallt smör
100g socker
300g dinkelmjöl, fullkorn
1 äggula

Solrosfrön och pärlsocker att strö över

Blanda snabbt ihop inredienserna i en matberedare. Rulla in degen i plastfolie och låt degen ligga i kylskåpet ca 1 timme. Ta sedan och sprin och köp dig en Sawa 2000 kaksprits och välj vilken form du vill ha på kakorna eller varför inte prova allihopa!!!!

Forma de kakor du vill och strö solrosfrön och pärlsocker över de små kakorna!
Grädda i 175 grader 8-10 minuter!



Så snyggt och så enkelt!!!

Själva spritsen är inte lika snygg.... men vad gör det! :-)



Vilken uppfinning!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0