Pollykaka

Jag brukar inte smaka det jag bakar förrän dagen efter när vi fikar på jobbet på eftermiddagarna. Men den här kakan kunde jag bara inte motstå att ta en bit av till tekoppen som Mr T gjort till mig lagom till "House".

Den här kommer mina vänner att gilla!!!!

Pollykaka (Tack Robert för den lilla pollypresenten!!!)

 

3 ägg

2 dl socker

100 g mörk choklad

100 g margarin

½ dl mjöl

1 påse Polly

 

Smält blockchokladen tillsammans med margarinet i en kastrull på svag värme.

Vispa ägg och socker poröst.

Blanda i chokladsmöret och tillsätt sedan mjöl och till sist Pollypåsen.

Grädda i en bröad form ca 25 minuter i 175 grader.

Njut den varm direkt eller låt den kallna och stå i kylskåpet över natten!
Den kommer hur som helst inte att räcka länge!!!!!




Kommentarer
Jessica

Mmm skulle helt klart kunna testa denna:) Men helst av allt vill jag ha en kram av dig!!

2010-10-19 @ 22:21:05
URL: http://sidenmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0