Mazariner och monster

men först husvisning...



Det blir inget köp! Inte den här gången heller... Undrar hur många av våra vänner och bekanta som börjar tro att vi aldrig kommer hitta vårt hus...

Det här huset kändes väldigt bra. Ända tills vi fick se det innifrån... näe... Så känner vi båda två! Ska de ha 1,7 miljoner för ett hus så vill man väl att det ska vara någonting speciellt. Vi kan få mycket, mycket bättre hus för en mindre summa! Så... vi letar vidare... :-)

Mr T sa att kylen var tom, så vi tog en sväng till affären och började göra av med den fina lönen som kom in på kontot idag! Sen åkte vi hem och bakade Mazariner! :-)

Jo, det där med monster... Maja började tala med mäklaren inne i huset. Om monster. Hon sa att det fanns inga där, dom var borta! Jag tror att hon också letade i alla vrår som fanns... och det fanns en hel del!!!!!

Monster kan man också kalla Majas nya frisyr... Hon blev så fin igår när "styvsyster" klippte luggen så den inte längre hänger för ögonen!



Men så ikväll... när hon skulle klippa och rita så kom hon plötsligt fram och frågade:

"Visst blev jag fin"

Hur ska man förklara att det bara är frisörer som får klippa i hår och att små Major bara får klippa i papper???
Påminner mig lite om en sak som hände när jag var liten där både en sax och min egen syster var inblandad.. och MITT hår såklart!

Nåja, så farligt blev det inte den här gången... Det går nog fixa till så det blir bra, bara det inte händer flera gånger!!!

Åsså e d nåt med den där hissturen jag gör nästan varje dag på jobbet... Jag bara måste ta fram telefonen och ta en bild! :-) Det har hunnit bli en hel samling nu...


Gitarren kommer nog i veckan. Så försenad att ajg skulle få ett väldigt bra pris! :-)

Faktum är att den aldrig ens blev beställd av tjejen som jobbade där och killen som förmodligen äger butiken kunde inte be om ursäkt för hennes misstag nog många gånger! Han hade väl tur att det bara var lilla jag.. :-)



Kommentarer
Helen

Jag minns när jag vaknade en morgon av att Tilda höll i en tofs av mitt hår i ena handen och en sax i den andra. Jag behöver snöre, sa hon. Tur att jag hann hejda henne. Hon har varit hopplös med saxar periodvis, men nu håller hon på att bli så stor att jag tror hon vet vad hon får klippa i och inte. Mammas hår är INTE. :-)

2010-01-26 @ 21:01:38
URL: http://madeinmyckle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0