Gott i vinterkylan!

Muffinsarna gjorde succé! :-) Har redan delat med mig av receptet till några men så här ser det ut:


Powermuffins

Powermuffins

 

Ugnstemperatur 175º


Ingredienser


5 dl vetemjöl

1 dl havregryn

ca 1 dl linfrö & solrosfrön

1½ tsk bikarbonat

½ tsk salt

2 ägg

3 dl mjölk

150 g smör eller

smält margarin

hackad salami

tärnad ost

 

Tillagning

Sätt på ugnen. Blanda ihop vetemjöl, havregryn, frön, bakpulver och salt i en stor skål och ställ åt sidan.
Vispa äggen ordentligt och blanda med mjölk och det smälta fettet. Gör ett hål i de torra ingredienserna och rör ner äggblandningen. Blanda i hackad salami och tärnad ost. Rör om försiktigt så att ingredienserna precis blandas. Klicka ut smeten i en smord muffinsplåt eller i muffinsformar av papper.(ca 18 små eller 9 stora)
Grädda ca 20-30 minuter i mitten av ugnen, (beroende på storleken).
Lycka till!!!



Kommentarer
Pernilla

Antar att jag är "Peppe" ... =)

Jag tror jag måste testa dina muffins ....

ser riktigt smarriga ut



Vi ses väl snart!

KRAM

2010-01-07 @ 22:01:13
URL: http://perne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0