Lång Lördags-Lista

Nästan sovmorgon... Fick i alla fall ligga och dra mig...
Frukostaptit!!!
Disk
Blomvattning
LA inc, repris...

Plättar stektes till barnen och jag själv åt tonfisksallad...

Lång Lördagsgodispromenad! Förbi Karamelltåget...



Sen satt barnen så snälla i vagnen att jag kunde slinka in och köpa mig det där garnet jag behöver till mitt nya inspirerande virkprojekt! :-)

Strosade runt lite lugnt på stan, ingen stress idag inte!!! Barnen somnade till slut i vagnen med godis lite överallt omkring sig i vagnen...



Mötte trevliga människor idag. De flesta äldre. En man med en gatuhund från spanien gjorde mig sällskap ett tag. Jag tror det är nåt med dubbelvagnen som får folk att börja prata med mig.

Hur som helst var jag ute i 2 timmar och bara njöt av vintervädret! Men det är minst lika njutbart när man sen kommer in och får dricka en kopp härligt varmt te.

Hemma igen somnade jag ifrån halva tekoppen och barnen...

Igår kändes det jobbigt med helg. Mr T bara jobbar... Men idag har det känts bättre! Riktigt härligt! Och inte blev det sämre när sambon kom hem... :-)

Mammas mat:



Efter middagen blev vi ganska slöa allihopa. Jag fick i uppdrag att köra några berusade(?) personer upp till isladan och det var ju kul! Piggade upp!

Nu börjar melodifestivalen! Jag ska se så mycket jag får för barnen och tänka på min barndomsvän som jag förr i tiden alltid såg festivalen hos. Med mjölk och chokladbollar!!!  :-)

Vi släpper iväg Mr T igen. Inflyttningsfest, men det kändes inte så kul att släpa med trötta barn dit, så jag stannar hemma! Och virkar... :-)

Jag mår så bra idag och jag är så tacksam för att jag har sådana här härliga dagar! Det är dom som gör livet värt att leva!

Kramar till alla som vill ha en av mig!




Kommentarer
lillmarit

Du är så härlig! En riktig livsnjutare!!! Hoppas på suringen på fredag. Kraaaaaaam!

2010-02-06 @ 23:04:13
Pernilla

Hoppas du fick se lite av melodifestivalen!! Jag tänkte också på dig... ;-)



Tyvärr var det kanske inte den bästa deltävlingen, men jag tyckte dolph var skön!!



Något med detta soliga väder gör att man njuter av livet! Fortsätt med det! Kram kram

2010-02-07 @ 17:30:31
URL: http://perne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0