Plättar Pölsa och Press

Det är såå charmigt med små barn! Idag har detta hänt:

* Maja ritade med tuschpenna på hela sin kropp ungefär då uppmärksamhet från mamman var bristfällig.
* Gideon ville nog bara hjälpa mig att vattna blommorna (antar jag) då en hel kanna vatten med växtnäring helt 
plötsligt tömts ut på golv/matta...
* När mamma städar/möblerar om, gör barnen likaså. Jag har fått leta diverse saker under dagen.
* När mamma diskar bort efter middagen hinner barnen tillsammmans tvätta sig själva på toan, och hela golvet!
* Och så har jag plockat leksaker...
* och plockat leksaker...
* plockat leksaker...
* leksaker...
* saker...


Nu så här i slutet av dagen har det (läs dom) lugnat ned sig. Ikväll tänkte jag att vi skulle mysa med tända ljus och lite glass... Men Maja har visst slocknat, med vällingflaskan otömd i handen. Mitt i bollibompa! Nåja, desto skönare för mamma och Lillebror! Vi kanske bakar! :-)

Jag mår i alla fall bra! :-)


Kommentarer
Stina

Det är svårt att bli arg på dom, eller? Tyckte det var gulligt iaf :)

2009-10-08 @ 22:34:30
Maria

hihi! Känner såväl igen mig i det du skriver! :-)

2009-10-11 @ 19:15:29
URL: http://miramaria.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0