Pastasås med Kassler



Vet inte om jag sett Maja äta så mycket som till middag idag men jag erkänner... pastasåsen blev god!

1 klick smör
½ purjolök
1 paprika
2 vitlöksklyftor
½ tsk purjolök
1 hönsbuljongtärning
lite gurkmeja
vitpeppar

bryn detta

tillsätt 3-4 msk mjöl
Rör ner lite mjölk i taget så att mjölet inte klumpar sig, ca 1 liter valfri vätska. Jag använde hälften mjölk och hälften vatten.

Låt koka upp och sjud en stund så att mjölet reder ordentligt. Lägg i ca 300g strimlad kassler. Värm och smaka av. Drag kastrullen av värmen och rör ner 3 dl riven ost.

Servera med Pasta!





Kommentarer
Jessica

Mumma:) Det e bara å bjuda mig!!

2009-11-19 @ 09:30:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0