Isfritt Ikea?

Hade en härlig pysselkväll på syjuntan igår. Jag gjorde en liten ask att förvara min förlovningsring i när jag jobbar. Och så ett litet kort...





Jag sitter vid köksbordet, Gideon med. Han är gnällig idag och Maja har fått ögoninflammationen av honom. Men jag ska ju jobba idag! Mr T får ta barnbiten! :-) Det blir bra!!!

Igår åt vi Linsgryta till middag. Supergott! Superenkelt! Värt att testa!!!




Det här behöver DU:

3 dl gröna linser
6 dl vatten
½ tsk salt
1 gul lök
300g god kryddig korv
1 gul paprika
1 röd paprika
2 msk olja
1 burk krossade tomater
salt
peppar

Gör så här:

Häll gröna linser, salt och vatten i en kastrull.(Gröna linser ska oftast ligga i blöt en timme innan. Läs på förpackningen!) Låt koka ca 30 minuter. Hacka under tiden löken fint och skär paprikan i bitar. Fräs grönsakerna i oljan och låt det hela bli lite mjukt. Tillsätt tomatkross och kryddor och låt det puttra på svag värme. Skär korvarna i slantar och lägg dem i grönsaksröran. Blanda i linserna när de är färdigkokta.

God midda´!!!

Jag ska strax iväg. Jobbar till 17:45. Hinner inte hämta kameran idag. Får göra det imorgon!



Barnen fick en härlig balkong picknick-lunch härom dagen... Tills de började bråka, som vanligt.

På Lördag bär det av till IKEA igen... Ett nytt äventyr med brudarna!!! :-)

Ha en underbar dag allihopa!!!


Kommentarer
Viks ✿

Vilken rolig idé :P va mysigt hehe. bra när man inte har tid o gå iväg nånstans :D

2009-05-14 @ 19:56:22
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0