Helgen och Himelskt Hembakt!

Måste varmt rekomendera Cafe Tuvagården! Bästa lekparken och miljön för barnfamiljen! Och godaste hembakta kladdkakan på jorden! Inte för att jag inte är duktig på att baka...



Klassiska Sylviakakan i långpanna, men jag måste erkänna att det var min första gång! Inte sista dock! (Läs rubriken....)

Detta behövs:

3 ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1,5 dl kallt vatten

Till Kräm:
150 gram smör
1,5 dl socker
3 tsk vaniljsocker
2 äggulor

Gör så här:
Vispa ägg och socker
Blanda I resten
Grädda I långpanna med bakplåtspapper, ca 15 minuter i 175 grader.

Koka ihop krämen, låt puttra lite på svag värme
Låt kakan svalna
Bred ut krämen och strö på kokos.

Lycka till!




I övrigt har helgen mest bestått av Festivalyra! Mr T slog runt i fredags och jag såg Tomas Ledin live i TV4!!! Lördag tillbringade jag med Maja på tivolit. ToTell - kallar maja karusellerna och jag kommer inte ihåg hur många gånger hon åkte... Men sen somnade hon mitt i en hamburgare och senare under cykelturen hem... Lördagkvällen blev en lugn kväll hemma!

Idag har vi då fikat, flera gånger. Man kan ju inte baka utan att smaka :-) Lite nya blommor har jag köpt med - till balkongen. Det ska bli så trevligt att sitta där och dricka eftermiddagskaffet på kvällarna efter jobbet!!!!!



Gidde fick en ny tröja från festivalen också...



...och de små liven har självklart hjälpt till i köket med diverse sysslor idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0