GI

Idag börjar jag om. Passar bra efter julen och all choklad! Motivationen finns också! :-) Mr T lagade Indisk linsgryta med kyckling till middag. Den gillar vi! En ny våg har vi skaffat också! En sån där som mäter allt möjligt! Så efter middagen, (kanske inte rätt tidpunkt...) vägde vi oss och skrev upp alla procentsatser. Kroppsfett, muskelmassa och vattenmängd.... Hur bra det stämmer har jag ingen aning om men det kan ju vara kul om det visar någon skillnad sen.. :-)

Inget fika ikväll då.. Men jag har garderat mig med GI-gott!

Igår bakade vi pepparkakor. Inte som en riktig pepparkaksbagare som i Klas Klättermusvisan:

"När som pepparkakebagar´n bakar pepparkakor tar han
ner från skåpet största grytan och ett kilo margarin
Det ska smältas inte brynas och när bubblor börjar synas
ska man blanda margarinet med ett kilo ljust farin..."

Vi tog bara ut degen ur kylen..... Men det var kul. Maja fick användning av sin baksets-julklapp! Vi bakade pepparkaksstjärnor, -granar, -bilar, -nallar, -blommor och klockor.

Nu ska barnen sövas!

kram


Kommentarer
SWEETKAYLEE

skulle också behöva lite GI jag ahr gått upp massor under jul.

2009-12-28 @ 21:15:07
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
SWEETKAYLEE

Gissar att du inte har rätt nummer, jag har bytt så ofta den senaste tiden. 0708193611 är det rätta iallafall :)

2009-12-28 @ 23:48:14
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Emma

Leos på Nyårsdagen?

Vill ni komma hit på trerätters midddag? på nyårsafton, syster?

2009-12-29 @ 19:55:01
URL: http://mandelmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0