Gårdagens dikt och dopp...

Jag dricker glögg på golvet i mitt kök
Mitt i ett saffranskakebakstök.
Vällingen är gjord, utdelad och drucken.
Igår ramlade Gideon, läpp lite sprucken.
På jobbet idag blev det 9000 steg.
Nu doftar här gott av saffransdeg.
Jag ska hinna mycket mera denna dagen.
Till middag blev det kycklingwok till magen.
Inga rester blev det över.
Men imorgon en lunchlåda jag behöver...
I värsta fall får jag väl koka gröt.
Maja nyss ett snöre runt min hals knöt.
Kakan snart klar, då blir det annat.
Garnet och nålen sen jag soffan bemannat!

Jag ska tända lite ljus, göra romantik.
Här borde Mr T lägga in en flik.............


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0