Skön, slö söndag med smoothies!

De första timmarna av dagen var lata. Då menar jag från 5:55, då Gideon slog upp ögonen samtidigt som någon av våra kära grannar slog av lördagsfestmusiken... De måste haft kul!

Mr T tog en löptur. Jag fick storhandla, ensam... Åsså bak...(trots trasig elvisp)  :-) Nu börjar jag känna igen mig själv!



God smet!



Snickerskaka



3 ägg
4½ dl socker
225 g smält smör
4½ dl mjöl
3 tsk vaniljsocker
1½ tsk bakpulver
175 g jordnötter
200 g ljus blockchoklad

Gör så här:
Vispa ägg och socker poröst. Blanda mjöl, vaniljsocker och bakpulver och rör försiktigt ner det i smeten och häll på det smälta smöret. Häll i långpanna och sprid ut jordnötterna över smeten. Grädda i 200grader i mitten av ugnen i ca 15 minuter. Smält chokladen och bred den över den färdiga kakan!






Amerikanska Chokladmuffins



4 dl mjöl
1 3/4 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
175 g mörk eller ljus choklad efter smak
1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda samman mjöl, socker, bakpulver, vaniljsocker, salt och kakao. Rör om och blanda väl. Vispa ihop ägg, mjölk och olja i ca 1 minut med elvisp. Rör ner äggsmeten i mjölblandningen. Rör till en jämn smet. Fördela smeten i muffinsformar. Fyll dem lite mer än hälften. Ställ chokladbitar på högkant och tryck ned dem lite försiktigt så att chokladen hamnar i mitten. Grädda små muffins ca 15 minuter, stora muffinsformar ca 20-25 minuter.



Sen hade vi så tur att vi fick fikafrämmande så vi fick smaka!!!! :-) Å gott var det!

Maja somnade nyss i soffan brevid mig. Jag glömde bort tiden lite här... Strax dags för mig med att nattas. jag hade tänkt se en film, men det är hög risk att ja somnar i soffan... Men vad gör väl det?

Mr T jobbar kväll/natt, men imorgon har vi pratat om att åka ut och leta blåbär... Vi får se hur det blir med det!



Blåbärssmoothien jag och maja gjorde till kvällsfika!

Godnatt, godnatt! Observera att jag önskar mig en elvisp i 31-års-present!


Kommentarer
Jessica

Wow vad duktig du är, du vet at du får bjuda mig på fika nångång om du vill:)

2009-08-24 @ 16:19:30
URL: http://sidenmark.blogg.se/
Anonym

Välkommen hit på röda vinbärsplockning. Du får gärna ta lite äpplen när du ändå är i farten :)

2009-08-24 @ 22:20:27
Mia

Tjenixen! Länge sen sist! Jo, jag försöker fånga mina dagar men det är inte alltid så lätt! ;-)

2009-08-26 @ 21:25:41
Frida K

Jag blir alltid helt impad när jag går in på din sida, du skulle kunna få vara våran privata kock :D

Visst är de dax att vi startar juntan snart?



Jeppe hälsar:)

2009-08-29 @ 10:58:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0