Panpizza på plåten!

Mmmmmm gott blev det! Testa detta recept!

Ottestigs Tacopizza:

6 dl vatten, fingervarmt
50g jäst
12dl mjöl
1msk salt
1msk olja
1msk socker


Gör som en vanlig jäsdeg. Låt jäsa ca 30 min. Fördela på 2 plåtar.

Blanda under tiden degen jäser 12 msk majonäs med 2 burkar creme fraice och lite vitpeppar. Bryn också 600g köttfärs och blanda i 2 påsar tacokrydda. Om du vill ha det lite mildare kan man blanda i 1 burk krossade tomater.



Börja med att bre ut majonäskrämen på pizzabottnarna. Lägg sedan över köttfärsen. Garnera med 4 uppskurna paprikor och ca 6 tomater. Strö över önskad mängd ostoch grädda i 225 grader ca 10-15 minuter! Klart!

Idag halverade jag receptet och allt tog bara en endast en timme... snabbmat?

Lycka till!



Annars började min dag inte så bra...



De små hade stökat ner så mycket att jag bara ville grina när Mr T lämnade oss för jobbet. Åh, vad less jag blir ibland på att plocka upp dessa leksaker, som de bara kastar ut och inte leker med. Maja hjälpte mig marginellt att plocka upp. Mr T tycker att vi ska sortera ut en massa saker. Men vaddå? Ska vi slänga det? Vi har ju inte direkt mycket plats til förvaring någon annan stans heller...

Sen blev det i alla fall mycket bättre! Jag tog med barnen till Sidenflickan och lekte på hennes underbara gård i några underbara timmar!

  

...och Gideon fick sin dagliga dos brummmmmmmmm... :-)



Maja me!

Sen sov vi! Både jag (på balkongen) och maja i sängen. Jag vet inte riktigt vad Gideon sysselsatte sig med.. Jag kände dock att han var och klättrade på mig då och då.

Nu har han druckit sin välling och är snart klar för sängen! Maja och Mr T är ute och grillar nere vid älven sedan 18:30 så här är det lungt och skönt för en gångs skull!

Imorgon är en ny dag! Inga riktiga söndagsplaner ännu. Vi känner nog efter imorgon vad vi vill göra! :-)

Trevlig lördagkväll!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0