Baka baka liten smakar!

Kanske jag skulle bli en sån där bakblogg?? Eller kanske ska jag sluta baka??

Igår tillverkades en banankaka med hjälp av Maja då Mr T och Gideon lämnade lägenheten och intog Coop Forum.



Banankaka med Philadelphiaost-glasyr.

...och Maja är som sin mamma - kakmonster!!!!!


Kantätare!

Igår handlades det även in material till kvällens syjunta/studiecirkel där vi ska prova Decoupage!



Det ska bli riktigt kul!

Åsså idag då... Barnen är på dagis. Mr T lagar min cykel. Vi ska iväg å titta i lite affärer.

Å bakat har jag redan hunnit... :-)


Kladdkaka med marängtäcke. Det var inte meningen dock. Jag skulle göra Marängsnittar, men mördegen, en glutenfri sådan, flöt bara ut i ugnen så marängsmeten som stod färdig på bänken och väntade fick vänta en minut till medan jag hastade ihop en kladdkakesmet (också glutenfri).





Gräddad och klar!
Kanske underbar?
Det får vi se när vi smakar,


Jag har inte fått veta om jag får sommarjobbet än... Kanske får veta till veckan.

Nu ska vi ut i solen lite!

Ha en bra dag!


Kommentarer
Viks

Mat och bak blogg låteer kanon! En sån behöver vi! Hehe! Du kanske kan ha en vid sidan av? :)

2009-04-23 @ 12:14:34
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Viks

men sluta inte baka vad du gör! Du som är så duktig :) Själv får jag gå ner till bageriet haha

2009-04-23 @ 12:15:20
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Yamahajossan

Mamma Med För Många Intressen

RSS 2.0